مصرف دوره اي قندها براي چربي زدايي
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

مصرف دوره اي قندها براي چربي زدايي

اصولا زماني که در مورد دوره و در مورد مصرف دوره اي هر چيزي سخن به ميان مي آيد گوش ها تيز مي شوند و همه ناخودآگاه به ياد استروئيدها و داروهاي ممنوعه مي افتند چرا که اين واژه دوره در پرورش اندام اين سر زمين با واژه استروئيد گره خورده است!
ولي خيالتان از اين بابت تخت باشد که در اين مقاله در مورد دوره هاي دارويي و در مورد استروئيد و دارو و اين قبيل مسائل کمترين سخني به ميان نخواهيم آورد!
هر چند اين استروئيدها در پرورش اندام اين سر زمين به نام ما ثبت شده است و همگان در اين وادي از استروئيد بري و پاک هستند و تنها ما که حتي چوب کبريت هم براي فروش نداريم هستيم که تبليغ مصرف استروئيد مي کرديم!
دوران پر التهاب
زماني که دوران پر التهاب آماده سازي شروع مي شود و افراد براي رقابت ها آماده مي شوند و تب و تاب رژيم هاي غذايي بالا مي گيرد و تب و تاب دوره هاي کات بالا مي گيرد هر کسي هر تيزي که در ترکش دارد را براي زدودن بدن از چربي رها مي کند و هر کاري از دست مربي ها بر مي آيد براي زدودن چربي از بدن شاگردها انجام مي گيرد.
مصرف دوره اي قندها
تيرهاي زيادي در ترکش ورزشکاران و مربيان براي زدودن چربي زايد از بدن ورزشکاران وجود دارد و پرتاب هم مي شود ولي به دليل اينکه پرداختن به تمامي اين موارد در يک مقاله ناممکن است در اين مقاله اختصاص و تنها در مورد مصرف دوره اي قندها براي کات کردن بدن و براي چربي زدايي سخن خواهيم راند.
نياز بدن به انرژي
قندها همانگونه که مي دانيد و دست کم صدها بار از خود ما شنيده ايد تامين کننده نياز بدن به انرژي بوده و سوخت اصلي بدن به شمار مي روند.
بدن از اين منابع غذايي براي تامين نياز بدن به انرژي در طول روز و در جريان فعاليت هاي شديد بدني استفاده مي کند.
ذخاير تهي شده
زماني که از طريق تغذيه روزانه اي که داريد قند وارد بدن خود مي کنيد بدن اين قندها را هضم کرده و ذخاير تهي شده گلوکوز و گليکوژن نيز با استفاده از قندها احيا مي شود.
چربي زايد
قندها براي تامين انرژي مورد نياز بدن ضروري هستند و اين در حالي است که استفاده از اين قندها همواره چاق کننده بوده و به افزايش ميزان چربي زايد بدن ختم شده است!
از اين رو در اغلب موارد مي بينيم که افراد براي در امان ماندن از شر چربي هاي زايد هم که شده باشد از قندها استفاده درست نکرده و مصرف قند را به شدت محدود مي کنند.
چاره چيست؟
ولي واقعا چاره چيست؟ آيا قطع کردن و يا محدود کردن مصرف قند که کم شدن شديد انرژي در بدن را نيز به همراه خواهد داشت راه اصلي و يا تنها راه براي در امان ماندن از شر چربي هاي زايد بوده است.
معقول نيست!
بدون شک نمي توان ترک مصرف قند و يا محدود کردن شديد مصرف اين درشت مغذي را معقول دانست!
چرا که بدن براي تامين نياز خود به انرژي به ناچار بايد از اين مننبع بهره مند باشد و شايد در آخرين روزها رقابت ها بتوان مصرف قند را به شدت کم نمود ولي حتي در دوره هاي کات هم نمي توان مصرف قند را به کل بي خيال شد.
چاره کار
چاره کار در مصرف دوره اي قندهاست که در اين مقاله در مورد اين مسئله مهم که در پرورش اندام ما چندان هم شناخته شده نيست صحبت خواهيم کرد.
استفاده از ترفند
با استفاده از اين ترفند مي توان از قندها استفاده نمود بي آنکه ترس از افزايش چربي زايد بدن در بين باشد در حالي که در شرايط عادي که قندها را بدون استفاده و بدون بهره گيري از ترفند به کار بگيريد ممکن است با افزايش چربي زايد رو در رو شويد.
يک تير و دو نشان
با استفاده از اين روش همچنين مي توان همزمان نياز بدن به انرژي را تامين نموده و از کاتابوليسم جلوگيري کرده و يا آن را مهار نموده و هم اينکه مي توان به چربي سوزي ادامه داد.
در شرايط عادي داشتن اين هر دو به معني گرفتن دو هندوانه با يک دست خواهد بود و الزاما يکي از اينت دو هندوانه سقوط کرده و خواهد شکست.
قندها دشمن سلامت انسان!
امروزه اين چنين در اذهان عمومي جا افتاده است که قندها عامل اصلي بدبختي و فلاکت آدمي است و اگر قند را از زندگي حذف کنيم عمر نوح خواهيم داشت!
مديريت صحيح در مصرف
قندها به چربي ها تبديل نمي شوند و دشمن ما هم نيستند بلکه عدم وجود مديريت صحيح در مصرف اين درشت مغذي است که اولا اين درشت مغذي را براي ما مشکل ساز مي کند و در ثاني به تجمع چربي زايد ختم مي شود وگرنه ذات قندها خدشه دار نيست.
وجود قند در رژيم هاي غذايي همانند وجود اسيد آمينه هاي ضروري اجباري نيست ولي استفاده از اين مواد مخصوصا براي شما که در رشته هاي قديتي فعاليت مي کنيد الزامي است.
مقصر خود شما هستيد!
زماني که در حد افراط از قندها استفاده مي کنيد و همچنين زماني که در انتخاب نوع قند مصرفي و در انتخاب زمان مناسب براي مصرف قند دچار خطا مي شويد با افزايش چربي زايد بدن رو در شده و تمامي تقصيرات را بر گردن خود قند مي نويسيد و در اين در حالي است که مقصر خود شما هستيد نه قندها!
تبعيض!
در اولين دقايقي که از خواب بيدار شده ايد و در اولين دقايقي که تمرين را به اتمام رسانده ايد مي توانيد از قندها تا مي توانيد بهره بگيريد و افزايش حجم توده چربي در اين زمينه هم بي معني خواهد بود ولي در صورتي که در باقي ساعات روز چنين کنيد با افزايش مسلم چربي زايد بدن رو در رو خواهيد شد.
Adipose
Adipose در لغت به بافت هاي نرم و شل و وارفته اي اطلاق مي شود که از تجمع چربي هاي زايد در بدن شکل مي گيرد و اين بافت ها از آديپوسيت ها يا همان سلول هاي چربي به وجود مي آيند.
اصلي ترين هدف
اصلي ترين هدف بدن از جمع آوري اين توده چندش آور که امروزه در عام تناسب اندام و در اکثر جوامع متمدن دينا مردود است انباشته کردن انرژي در فرم چربي است که بدن اين انرژي را براي روز مبادا ذخيره مي کنمد.
توصيه
در صورتي که از تجمع چربي زايد در بدن خود هراس داريد و با اين مشکل دست به گريبان هستيد هرگز در ساعات پاياني شب از قندها و مخصوصا از قندهاي ساده استفاده نکنيد.
هشدار
غذاهايي که در تهيه آنها از قند و شکر استفاده شده است براي اين ساعت از شبانه روز نامناسب هستند و در اين وعده ها در صورتي که پرورش اندام کار هستيد بايد از غذاهايي پروتئيني که سرعت جذب پايين تري دارند استفاده کنيد.
نکته
در مورد اين نکته شکي نيست در صورتي که انسان ها از غذاهاي بي اصل و نسب و از فست فود و به قول خودمان از خوردن هله هوله دست برداشته و تغذيه خود را پاک کرده و الگوهاي غذايي خود را به الگوهاي غذايي اجداد خود نزديک کرده از منابع طبيعي غذايي استفاده کنند سهم عمده اي از چربي هاي زايد بدن بي آنکه نيازي به چربي سوز و هورمون باشد به خودي خود حذف خواهد شد.

همچنين براي حذف باقيمانده چربي ها هم تمرينات هوازي و رژيم هاي کنترل شده کفايت خواهد کرد ولي چه مي توان کرد که امروزه پاک کردن تغذيه با اين حجم از فست فوودها و هله و هوله که وارد زندگي انسان امروز شده است اگر ناممکن نباشد به دشواري ميسر مي شود.
انبار کالري
بسياري از غذاهاي آماده و بسته بندي شده و بسياري از غذاهايي که به نام فست فود عرضه مي شوند انبار کالري هستند و ارزش غذايي چنداني از نظر پروتئين و ويتامين و غيره ندارند و از اين رو همواره براي آدمي مشکلات عديده اي را رقم زده اند.
تغذيه اي پاک داشته باشيد!
شما که يک سر و گردن از باقي مردم بالاتر بوده و به ورزش و به تناسب اندام خود بها مي دهيد اولين کاري که در زمينه تغذيه بايد انجام دهيد اين است که است که فست فوود و هله و هوله را از رژيم هاي غذايي روزانه خود حذف کنيد و تغذيه خود را به سمت و سوي استفاده از مواد طبيعي هدايت کنيد.
هشدار جدي
از ديگر ناهنجاري هايي که در مورد مصرف قندها ديده مي شود استفاده از اين درشت مغذي ها در نزديکي زمان خواب شبانه است به گونه اي که در انتهايي ترين ساعات شب نان و مربا و برنج و از اين دست مواد غذايي آکنده از قند استفاده مي کنيم و در اصل نبايد چنين کنيم.
مصرف دوره اي قندها
توجه داشته باشيد که سفينه به فضا نخواهيم فرستاد و تنها کاري که قرار است در اين ترفند اجرا شود افزايش و کاهش دوره اي مصرف قند در طول دوره است!
از اين ترفند براي تامين نياز بدن به قند در دوره هاي کات و در دوره هاي چربي سوزي قبل از رقابت ها زياد استفاده مي شود يا دست کم بايد بشود.
روش کار
تنها کاري که بايد براي مصرف دوره اي قندها انجام دهيد اين است که سه روز مصرف قند را کم کرده و دو روز بعدي مصرف قند را افزايش دهيد.
دو هندوانه در يک دست!
با استفاده از اين ترفند مي توان در عين حالي که ريکاوري و احياي ذخاير قند و گليکوژن و گلوکوز بدن را تضمين کرد از تجمع چربي زايد که در نتيجه افراط در مصرف قند روي مي دهد هم به خوبي جلوگيري کرد.
اين در حالي است که اگر شما قند را به صورت يکنواخت در برنامه غذايي خود داشته باشبد با افزايش محسوس ميزان چربي زايد رو در رو خواهيد شد و در صورتي که مزان مصرف قند را همواره پايين نگه داريد ريکاوري شما به مشکل بر خواهد خورد و کاتابوليسم و از دست رفتن حجم عضلاني همک مشکل ساز ظاهر خواهد شد.
با استفاده از اين ترفند به اندازه قند وارد بدن مي کنيد که بدن نيازهاي خود به قند براي تامين انرژي را برآورده کند و هرگز با اين ترفند قند زايد در دسترس نخواهد داشت تا چربي زايد توليد کرده و آن را در بدن و در پهلوها ذخيره کند.
منابع غذايي پاک
در اين سيستم شما بايد کربوهيدرات هاي مورد نياز خود را از منابع غذايي پاک به دست بياوريد.
از اصلي ترين موارد مطرح در اين سيستم نيز استفاده از قندها در زمان صحيح است و در اين مورد نيز در همين مقاله صحبت کرده ايم و صحبت هم خواهيم کرد.
نکته
تخمين اينکه در روزهاي پر قند چه ميزان قند بايد مصرف کنيد نيز از جمله مواردي است که بايد و بايد مد نظر بوده و به آن اهميت داده شود.
پيشنهاد
در اين روزها بايد بين 2 الي 3 گرم پروتئين به ازاي هر کيلوگرم وزن قند مصرف کنيد البته اين مقدار قند براي استارت کار و براي سنجش واکنش بدن مورد استفاده قرار مي گيرد که صد البته قابل تعيير و دستکاري نيز هم هست و در مورد بدن افراد مختلف بايد تغيير داده شود چرا که بدن همه به يک اندازه در برابر قند حساس نيست.
متابوليسم بدن
متابوليسم پايه بدن افراد مختلف بکسان نيست و برخي از افراد متابوليسم پايه بالايي دارند و برخي ديگر متابوليسم پايه پاييني دارند و به اين نکته نيز در تخمين ميزان قند مصرفي در روز هاي پر فند بايد توجه داشت.
نکته
قند موجود در سبزيجات که به عنوان منابع فيبر شناخته مي شوند را در ميزان کل قند وارد شده به بدن محاسبه و وارد نکنيد.
فيبرها
اين نوع از قندها اگر چه قند محسوب مي شوند ولي کالري پاييني دارند و تنها تامين کننده فيبر مورد نياز بدن هستند و در فهرست قندهاي حاوي کالري دسته بندي نمي شوند.
استارت کار
همانگونه که ذکر شد ميزان نياز بدن به کالري و قند به سن، جنس، تيپ بدني، ميزان فعاليت روزانه فرد بستگي دارد و ولي بر طبق قانون کلي مي توان استارت کار را با 200 گرم قند در طول روز زد و سپس با ارزيابي واکنش بدن ميزان نياز واقعي بدن به ثند در روزهاي پر قند را با دقت بيشتري تخمين زده و رعايت نمود.
آزمون و خطا
زماني که استارت کار را با 200 گرم قند در طول روز زديد پس از مدت کوتاهي با ارزيابي تغييرات بدن مي توانيد محاسبه کنيد که آيا نياز به افزودن بر ميزان قند ورودي بدن هست يا بايد از ميزان قند مصرفي خود کم کنيد.
روش آزمون و خطا و روش ارزيابي عملکرد و واکنش بدن در برابر ميزان قندي که براي وي تخمين زده ايد از روش هاي ارزشمندي بوده است کمه بسي کارآمد تر از روش بسته پيش بيني قعطي نياز بدن و اجراي آن ظاهر شده است.
فرم ديگر و متعادل تر اين سيستم را در جدول زير مي بينيد:
روز اول: 150 گرم
روز دوم: 100 گرم
روز سوم: 50 گرم
روز چهارم: 125 گرم
روز ششم: 200 گرم

اين فرم از سير صعودي و نزولي مصرف قند نيز در دوره هاي آماده سازي براي فيگور و در دوره هاي چربي سوزي هم معمول بوده است.
پس از اين سيستم و از اين روش هم مي توانيد براي در امان ماندن از شر چربي هاي زايد استفاده کرده و در عين حال از تامين قند مورد نياز بدن نيز اطمينان حاصل کنيد.
نکته
در برخي موارد و در مورد برخي افراد ديده مي شود که بدن سطح هوشياري بالاتري داشته و روند کار را به خوبي پيش بيني مي کند و پس از مدت زمان کوتاهي به اين روند هم عادت مي کند.
راهکار
در مورد اين افراد و در صورتي که با اين رفتار بدن يعني با اعتياد بدن به دريافت اين چنين قند رو در رو شديد مي توانيد رويه را کمي تغيير داده و به جاي اينکه سه روز از رژيم هاي پر قند و دو روز از رژيم هاي کم قند استفاده کنيد چهار روز از رژيم هاي پر قند استفاده کرده و در اين روزها هم يکي دو وعده پر و پيمان قند مصرف کنيد تا بدن دوباره سر در گم شود و سپس روند قبلي را در پي بگيريد.
ديگر ترفندها
از ديگر ترفندهايي که براي دور نگه داشتن بدن از اعتياد به اين سيستم ورد استفاده قرار مي گيرد به صفر رساندن مصرف قند در سه روز متوالي است و بدين ترتيب نيز بدن سر در گم مي شود از پيش بيني روزهاي کم قند و پر قند شما ناتوان مي گردد و شما به هدف خود که همان شوکه کردن بدن است مي رسيد.
ترفندي ديگر
گهگاه مي توانيد تنها و تنها از منابع فيبري که در سبزيجات يافت مي شود به جاي قند استفاده کرده و سه روز اين روند را ادامه داده و بدن را به اين ترتيب گمراه کنيد.
هشدار
هرگز رژيم هاي عاري از قندي که براي خارج کردن بدن از استوپ مورد استفاده قرار مي گيرد را بيش از سه روز ادامه ندهيد.
توجه
در روزهايي هم که به روزهاي کم قند معروف است نيز هرگز ميزان مصرف قند خود را به کمتر از 50 گرم قند در روز نرسانيد.
نکات کليدي
ü از قندهاي ساده در دوره هاي رژيمي تنها و تنها در وعده پس از تمرين استفاده کنيد.
ü همچنين مي توانيد از قندهاي ساده در اولين دقايق صبح هم بهره بگيريد.
ü بلافاصله پس از تمرين مي توانيد از مخلوط ساده با پروتئين وي استفاده کنيد.
ü در دوره هاي چربي سوزي از برنامه هاي تمرين هوازي فشرده و سخت مي توانيد استفاده کنيد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:پروتئین,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,باشگاههای کاراته,باشگاههای کاراته کشور,باشگاههای کاراته ایران,باشگاههای کاراته استان,باشگاههای کشور,باشگاههای استان,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 645
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 653
بازدید ماه : 2598
بازدید کل : 642961
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل